درباره دانشگاه

دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست مجارستان

دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست در شهر بوداپست

دانشگاه اقتصاد دانشگاه سلطنتی مجاری است که در سال 1920 تاسیس شده است. هیئت علمی این دانشگاه سازمانی مستقل بود ، اما در سال 1934 ، دانشکده اقتصاد با نهادهای دیگر از جمله دانشگاه فنی و مهندسی صنعتی ادغام شد. در سال 1948 ، دانشگاه اقتصاد سازمانی مستقل تبدیل شد و از آن به بعد این دانشگاه دستخوش چندین تغییر نام شد. این دانشگاه را در سال 1953 توسط کارل مارکس به دانشگاه علوم اقتصادی مارکس تغییر نام داد.

در سال 1990 ، به دنبال تغییر رژیم سیاسی نام این دانشگاه از مارکس به دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست تغییر نام یافت و در پایان در سال 2004 ، این دانشگاه به نام جدید پادشاه کوروینوس ماتیاس تغییر نام یافت و مطابق آمار در سال 2006 در مجموع 17000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده اند.

زبان تدریس دانشگاه انگلیسی و آلمانی و مجاری می باشد و داشتن مدرک آیلتس با نمره 5/6 و معدل لیسانس 14 به بالا برای ورود به دانشگاه الزامی است.

ساختمان اصلی دانشگاه کوروینوس مجارستان

این دانشگاه دارای دانشکده های مختلف در چندین نقطه شهر بوداپست میباشد. ساختمان اصلی دانشگاه در حال حاضر بخشی از میراث فرهنگی یونسکو شناخته شده است .

این دانشگاه در سمت چپ رودخانه دانوب و در مقابل دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست واقع گردیده است. ساختمان اصلی دانشگاه در سال 1874 تکمیل شده و در جنب خیابان Fovampalota است.

ساختمان توسط چهار مسیر به کناره رود دانوب متصل شده است و در طول جنگ جهانی دوم نیروهای آلمان و پس از آن نیروهای شوروی ساختمان را به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می نمودند و در سال 1948 از آن ساختمان اصلی دانشگاه اقتصاد تبدیل شد و در سال 1950 مورد بازسازی قرار گرفت و بعد از آن در سال 1990-1989 نیز بازسازی شد.

ساختمان جدید در خیابان کوزراکتار در سال 2007 به پایان رسید و با هزینه ای حدود 40 میلیون یورو  با متراژ 50،000 متر در دو طبقه که شامل ساختمان اداری و بخش آموزشی بود ساخته شد.

این ساختمان همچنین میزبان 450 صندلی در کتابخانه مرکزی دانشگاه است که شامل 100،000 انواع کتاب و مجلات است.

مقاطع تحصیلی دانشگاه کوروینوس مجارستان

كارشناسي ارشد MA,Ms Program , دكترا Ph.d Program

طول دوره هاي ارائه شده در مقطع كارشناسي ارشد، معمولاً ده ماه است و اين ده ماه، شامل يك دوره سه هفته اي اجباري پيش دانشگاهي، دو نيم سال تحصيلي دوازده هفته اي و يك ترم بهاره دو ماهه است.

آموزشهاي ارائه شده در دوره پيش دانشگاهي در زمينه زبان انگليسي، زبان مجار و مباني كامپيوتر است. دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد، علاوه بر ارائه پايان نامه و اجراي پروژه تحقيقاتي ملزم به گذراندن ۳۲ واحد درسي نيز هستند. طول دوره هاي ارائه شده در مقطع دكترا معمولاً ۳ تا ۶ سال است. دانشجويان، در پايان سال اول در آزمون جامع مرتبط با رشته خود شركت مي كنند و حداكثر ۵ سال فرصت دارند تا نسبت به تكميل پايان نامه خود اقدام كرده و از آن دفاع كنند.

CEU با اعطاي كمك هزينه تحصيلي، هزينه زندگي و تحصيل دانشجويان دوره دكترا را كه به منظور تكميل تحقيقات خود در سفرهاي مطالعاتي به ساير كشورها، خاصه آمريكاي شمالي و اروپاي غربي به سر مي برند، تأمين مي كند.

دانشکده ها و شهریه های دانشگاه کوروینوس

  • دپارتمانهاي دانشگاه اروپاي مركزي شامل دپارتمان هاي اقتصاد، علوم محيطي، تاريخ، فلسفه، مطالعات حقوقي، روابط بين الملل و مطالعات اروپايي، رياضيات كاربردي، علوم سياسي، علوم انساني، جامعه شناسي و مردم شناسي اجتماعي و بازرگاني است.

دپارتمان اقتصاد دانشگاه کروینوس مجارستان

دوره هاي ارائه شده در اين دپارتمان شامل دوره هاي دوساله كارشناسي ارشد و دوره هاي چهار ساله دكترا مي باشد. دانشجويان در مقطع كارشناسي ارشد، ملزم به گذراندن ۵۶ واحد درسي و ارائه پايان نامه هستند. واحدهاي ارائه شده در سال اول شامل مباحثي مقدماتي از اقتصاد استاندارد و در سال دوم واحدهاي تخصصي اين رشته است.

متقاضيان ثبت نام در اين دوره، علاوه بر احراز شرايط عمومي بايد از مهارتهاي رياضي مطلوبي برخوردار بوده و در آزمون برگزار شده از سوي دپارتمان پذيرفته شوند.

هدف از دوره هاي ارائه شده در سطح دكترا نيز، آماده سازي دانشجويان جهت تدريس، فعاليتهاي پژوهشي ويژه، ارائه خدمات دولتي در سطوح بالا و مشاركت فعالانه در تجزيه و تحليل هاي اقتصاد بازار و گذارهاي اقتصادي است.

اين دپارتمان همه ساله ده دانشجو را در مقطع دكترا مي پذيرد. متقاضيان علاوه بر احراز شرايط عمومي بايد مدرك كارشناسي خود را در رشته هاي اقتصاد، رياضيات يا آمار كسب كرده و با نظريه اقتصاد و روش شناسي تحقيق، آشنايي كافي داشته باشند.

دانشکده های دانشگاه کوروینوس از 7 دانشکده متشکل است

  • دانشکده مدیریت بازرگانی
  •  دانشکده اقتصاد
  • دانشکده علوم اجتماعی
  •  دانشکده مدیریت
  • دانشکده علوم باغبانی
  • دانشکده علوم مواد غذایی
  •  دانشکده معماری منظر

شهریه های تحصیلی دانشگاه کوروینوس مجارستان

  • شهريه در مقطع ليسانس دانشگاه کوروینوس مجارستان ساليانه 6500 يورو
  • دوره پيش دانشگاهي یکساله دانشگاه کوروینوس مجارستان 4000 يورو
  • دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه کوروینوس مجارستان سالیانه 7500 یورو
  • هزینه صدور پذیرش تحصیلی دانشگاه کوروینوس مجارستان 200 یورو
  • هزینه ثبت نام دانشگاه کوروینوس مجارستان 200 یورو
  • هزینه امتحان ورودی دانشگاه کوروینوس مجارستان 200 یورو